l’home dels matissos

.

Entre l’allau de nous àlbums de l’any (ok, estem a abril i ja toca que n’hi hagi uns quants al carrer) vaig agafar, fa uns dies, amb especial ganes el Wit’s End d’en Cass McCombs.

.

La primera escoltada em va costar sang, suor i llàgrimes. Gairebé, gairebé, em tallo les venes a mig àlbum. És el seu disc més pobre, de llarg, vaig pensar. Però em resisitia a creure que algú que ha fet tantes bones cançons gravés una obra tan mediocre. I vaig fer la segona escoltada. Ara ja no tenia ganes de tallar-me les venes (anar avisat sempre ajuda) però seguia pensant que en general era pobre, excessivament lineal, lent, que l’únic que havia fet de nou era rebaixar en extrem el ritme de totes les cançons entrant en un slow core excessiu.

.

Tot i així es mereixia un tercera escoltada i llavors… zas! Comences a veure com aconsegueix donar la volta a melodies que et resulten molt familiars,
com col·loca petites pauses, que donen l’efecte de petits sincopats o com quadra els temps forts de bateria i piano, donant una força rítmica brutal a unes peces increíblement lentes o com fa un canvi de ritme perque entri el vent amb la percusió o com deixa caure un acord amb l’acústica lleugerament tova o els moments en que els instruments van apareixent en escena, deixant cadascun la seva frase, o… en fi, la quantitat de matissos que tenen totes les cançons.
La insistència ha tingut el seu premi. Em sembla un disc fantàstic.
Volia matar el post amb l’última peça A Knock Upon The Door que, a part d’encantar-me, resumeix una mica tot l’exposat: és llarga i lenta però plena d’encant i matissos. Com que no l’he trobat i el tindrem en breu al razz, deixo un directe de That’s That del Dropping the Writ, sigui dit, de passada, per mi el seu millor treball, segurament per ser l’àlbum amb que el vaig descobrir ;).

ptons.

1 comentario
  1. Yo todavía estoy a ver si me entra! Por ahora me sigue gustando más el catacombs.

Responder

