scintilli o plaid a la gallega 2.0

No es que m’agradi gaire repetir-me amb la temàtica dels posts però en aquest cas era gairebé obligat, el nou àlbum de Andy Turner i Ed Handley m’ha deixat en mode abuelo: repetint-lo sencer fins a l’extenuació.

comença fluixet, amb missing, un tema tirant a pastel, on les veus no acaben de ser nítides i de rerefons pop que fa que em costi un pel més

de seguida s’entona, entrant en un ambient més industrial amb eye robot o sömnl, un autèntic temazo, del que m’encanta com juguen amb les reverberacions dels baixos o com en canvien la dinàmica. Ja amb thank i unbank es comencen, o jo començo, a veure influències orientaloides amb els aguts i samplers de veus contraposats a la base rítmica. O founded i at last, on juguen descaradament amb melodies ‘de corda’ en escala menor. Donen un ambient extremadament festiu. Craft nine i 35 summers són d’una delicadessa extrema, pura elegància, ambientals, envolvents. la por apareix amb african woods. Tot el que comença amb african em fa por a timbals. Un punt si que el té però s’arregla a mig tema i l’espera val la pena per upgrade. Un altre del temazos de l’àlbum, potser de tall més clàssic.

En conjunt un gran, grandíssim àlbum. Candidat, sense dubte, a ser un dels millors àlbums d’electrònica de l’any, amb permís del Onda Corta de Pina, per descomptat.

8 anys els ha costat però ha valgut la pena i més si tenim en compte que el 5 de novembre els tindrem corrent per Fabra i Coats, entenem que dins la programació del Mira!

Grans notícies per una tardor/hivernn carregadíssima de concerts.

Nota: 35 summers i el parche pirata els teniu aquí.

7 comentarios
  1. Txus dijo:


    Sembla que a la web de Plaid ho deixen força clar lo del MiRA! Ara sí, no??! 🙂

  2. ahir vaig descobrir el nou àlbum dels Plaid… també vaig entrar en “modo abuelo” i encara no he parat

  3. BTW: vull més articles més que teniu moltes coses que compartir… garreeeepeeeeeesssssss, puuuuutilleeeeeeesss!

  4. per cert, Onda Corta de Pina: brutal, cru, rugós, sense ornaments innecessaris, obscur, elèctric, molt bo! merci!

Responder

