Banda Sonora del dia: Jon Hopkins

jon_hopkins

Els primers confirmats al Sonar d’aquest any em van fer venir al cap Inmunity, el tros d’àlbum que Hopkins va publicar l’any passat. I ja posats a recordar un àlbum, millor el repassem en general que segur que alguna cosa se’ns havia escapat.

Del que més em crida l’atenció en Hopkins és que, britànic com és, en els moments melódics els seu so que em queda molt próxim al techno més minimal, tipus Apparat o Pantha, quan es posa zapatillero a Huntemann i quan es posa berro, rasternoteja. Vaja, tots alemanys. Bé, em deixo Nathan Fake, aquest si britànic i amb qui crec que té més en comú. Però es veritat que no es queda aquí.

Tal i com la seva discogràfica comenta, que el seus treballs en solitari hagin quedat en segon terme a l’haver fet col·laboracions amb Eno i aquells infumables que li agraden al Guardiola, això sense comptar el Diamond Mine amb King Creosote, l’han permès publicar sense masses pressions i buscar veu propia. Per una banda, la seva formació de pianista fa que utilitzi l’instrument en moltíssims dels seus temes, donant melodia i atmosfera. Per l’altra, juga amb molts samplejats analógics fets en gravacions de camp.

Al final, que és ja, tota aquesta chachara es resumeix en: toca tots aquests pals i intentaré mostrar-los quan fa remixos.

Daughter – “Home” (Jon Hopkins remix) – 2013 – OST ‘How I Live Now’

.

Four Tet – Angel Echoes (Jon Hopkins remix) – 2010

.

Agoria – Panta Rei (Jon Hopkins remix) – 2011

.

Nosaj Thing – Us (Jon Hopkins remix) – 2010

.

Moderat – Last Time (Jon Hokpins remix) – 2014

.

Apa, petons.

1 comentario
  1. txuslee dijo:

    Tot temazos de guardar:

      1. Buscarem la pel·lícula si no hi ha ordres contraries al respecte.
      2. Doctor, Four Tet cada cop em resulta més tediós :S
      3. Agoria no, que em ballo i m’enamoro.
      4. Inquietant, com a poc, el video de Nosaj Thing.
      5. Moderat, vaig a buscar el tema original per que amb aquet mix m’he flipat.

    Extra de KEXP [https://www.youtube.com/watch?v=hHe0nckLiYU] on es veu que l’amic també es desmelena (aka Culete Laurent Garnier).

Responder

